Dende va años (dende que tenemos usu razón, yo creo) dalgunes presones dímonos cuenta de la barbaridá que ye acudir a una plaza toros. Pa un neñu, ver como un paisano con un "traxe que brilla" mata cruelmente a un animal, demientres los espectadores aplauden y sienten argullu de que tal espectáculu seya cultura, tien de ser duru y desagradable. En cambiu, los que acuden a la plaza (voluntariamente,matizo ya que non tolos seres vivos elli presentes puen dicir lo mesmu) ven l'actu comu una cosa ñatural. Non solu son xente ensin escrúpulos y xente que se siente más importante o poderosa por comprar una entrada pa una escena cruel onde'l toreru cumple prauticamente tolos sos deseyos y fina por matar a un probe ser vivu, que debería tener una muerte digna y sofriendo lo menos posible.
A mi el términu "tradición cultural" provócame la risiotada. Podríemos dar un exemplu bastante acertau na mia opinión, el circu romanu, nel cual combatíen un home y un llión a vida o muerte, aquello si, yera tradición, pero yera tradición y tamién una escena amoral, y por ello güei nun sigue cellebrándose tal salvaxada.
Otros dirán que'l toru vive perbien los años de crianza, y al final, va morrer igual, qué mas da de una manera u otra, y non señores, el ser humanu en munxes ocasiones acoye o merca mascotes doméstiques, que de igual manera son trataos con cariño y tienen una vida de tranquilida y bienestar durante la crianza. Esa mascota en dalgún momentu dexará de respirar, y non por ello aceleramos el procesu demientras atopase perfeutamente nin somos crueles con ellos, sinón que procuramos que tea la muerte más tranquila posible. La carne de toru tien fines productivos, y mientras asina seya, nun sobren los toros, sobren los toreros.
Por eso, güei queremos el nuesu país llibre de tortura. ASTURIES ANTITAURINA
ESTI DOMINGU, 15 D'AGOSTU A LES 17.30H EMTAMA ANADEL UNA CONCENTRACIÓN CONTRA LA TORTURA. ASPERO QUE MOS VEAMOS ELLI.
No hay comentarios:
Publicar un comentario